שוודי מריר

הנוסחה המקורית של השוודי המריר הורכבה על-ידי פאראצלסוס (Paracelsus) משוויץ במאה ה-16. פאראצלסוס נחשב לאחד ממייסדי הרפואה המודרנית, שילב אלכימיה ורוחניות בעבודתו, וכן נחשב לטוקסיקולוג הראשון, שהאמין שמינון-יתר של תרופות עלול לגרום להרעלה.

תערובת הצמחים של פאראצלסוס שימשה כמשקה אלכוהולי בטעם מריר, מתובל בצמחים ועשבי תיבול, שיכר שהיה מקובל בימי הביניים. הנוסחה הייחודית התגלתה כמסייעת בתהליכי עיכול ומחזקת את מערכות הגוף השונות.

נוסחתו של פאראצלסוס אבדה ונשכחה, והתגלתה מאוחר יותר, במאה ה-17 על ידי ד”ר קלאוס סאמטס (Klaus Samst) וד”ר אורבן יארנה (Urban Hjarne) השוודים (מכאן שמה של התערובת), שטענו כי התערובת מהווה בסיס טבעי לטיפול בסוגי מחלות שונות ומגוונות.

שנים לאחר מכן, בשנת 1980, חלתה ההרבליסטית האוסטרית,  מריה טרבן, בטיפוס הבטן, ונעזרה בתערובת שוודי מריר המסורתית. לאחר שהתאוששה, הנגישה את התערובת לשימוש הציבור, תוך כדי כתיבת מסמך מפורט על יתרונותיו, והכנת מרשם משלה, המתבסס על השבדי המריר המסורתי. בכוונתה של מריה טרבן היה לרקוח תערובת המכילה בין 10 ל-20 צמחי תבלין ומרפא (תלוי בצורך), מסייעת לניקוי ומעוררת תפקודי כבד, הפרשת מיצי מרה והאצת תפקודי הלבלב, מסייעת לפירוק שומנים וניקוי כולסטרול מהגוף, מסייעת לטיפול במחלות שונות בדרכי העיכול, לצד ספיגה יעילה של ויטמינים ומינרלים, מסייעת לעורר תיאבון, מרעננת וכן מרגיעה את מערכת העיכול לאחר ארוחות כבדות, מסייעת לטיפול באלרגיות, מסייעת לטיפול בנגעי עור, מסייעת לטיפול בדלקות מפרקים, מסייעת להגנה הטבעית ולשיפור איכות החיים.

רשימת 11 הצמחים: saccharum officinarum, angelica sinesis, foeniculum vulgare, citrus aurantium, glycyrrhiza glabra, portulacaoleracea, curcuma zedoaria, alpinia galanga, agaricus hortensis, commiphora myrrha, crocus sativus.

מידע זה אינפורמטיבי בלבד ואינו מיועד לאבחן, לטפל, לרפא או למנוע מחלה כלשהי.

המידע אינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת ואין בו תחליף לייעוץ רפואי.